Přijet na ligový zápas Viktorie Plzeň se Slavií Praha dvě hodiny před zápasem, na kase si koupit lístky a usadit se pohodlně v hledišti? Nemožné. Středeční ligová dohrávka byla dopředu vyprodaná a poklady před Doosan Arenou ve Štruncových sadech zůstaly zavřené. Fanoušci, kteří si lupeny zajistili s předstihem, rozhodně nelitovali a určitě přijdou zas.
Zásluhou obou táborů byla na zápase vynikající atmosféra, na hřišti se odehrávala velmi napínavá a zajímavá partie, po zápase proběhly tradiční děkovačky obou týmů. Na příjemném, skoro jarním podvečeru, se jasně ukázalo, že zájem o ligový fotbal u nás je. Důležité je, jakým způsobem ho fanouškům naservírujete a pečujete o ně. To se v Plzni za poslední roky naučili. A teď sklízí.
Pamatuji si, jak před pěti lety vedení Viktorie připravilo pro fanoušky speciální akci s názvem „Naplníme stadion“. Do ještě stařičkých Štruncových sadů mířil nepříliš atraktivní soupeř z Ústí nad Labem, nic nenasvědčovalo tomu, že se odehraje famózní fotbalová bitva. Prostě klasický ligový souboj. Jenže Horváth a spol. vypráskali hosty sedmičkou a tleskalo jim u toho téměř sedm a půl tisíce diváků. A většině z nich bylo úplně jedno, že šlo „pouze“ o Ústí. Přišli prostě na domácí tým.
Po rekonstrukci stadionu, kdy se kapacita navýšila lehce po dvanáct tisíc, chodí v Plzni na fotbal nejvyšší návštěvy z celé ligy. Průměrně jich na ligu dorazí 10 738 (zdroj statistiky: idnes.cz). A jak potvrdila středa, klidně se stane, že si lístek před zápasem už nekoupíte.
Mnozí namítnou, že návštěvnost souvisí s výsledky týmu. Rovnice je jednoduchá. Pokud se daří, lidé přijdou a naopak. V Plzni však diváci nepřestali chodit ani poté, co tým v minulé sezoně nezískal mistrovský titul a v létě vypadl z pohárové Evropy. Za bezbrankového stavu v duelu se Slavií se nepískalo, ale fandilo. Diváci hnali tým neustále dopředu. Chtěli vidět snahu, tlak, ofenzivní fotbal.
Plzeňský způsob by mohl být návodem i pro ostatní ligové kluby, jak bojovat s (ne)zájmem fanoušků. Chodit budou, ale na kvalitní produkt v lákavém obalu. Prostě to jde.
Vystudoval obor angličtina-čeština na FFUK. Po studiu pracoval jako učitel angličtiny, překladatel a sportovní reportér. V období 2003-2011 působil ve Slavii, v posledních čtyřech letech jako její mluvčí. V současnosti je fotbalovým reportérem a korespondentem pro zahraniční agenturu. Fotbal sleduje odmalička, jeho nejstarší vzpomínkou je zápas Slavia –LIAZ Jablonec, který skončil vítězstvím domácích 7:1.
Studoval pedagogickou fakultu na JU ČB, obor čeština-výtvarná výchova. V roce 2006 se začal věnovat grafickému designu, který ho vždy zajímal. Začínal v grafickém studiu tiskárny Protisk, od roku 2008 pak působí jako grafik na volné noze – především v Praze. Podílel se na zakázkách pro firmy jako Telefónica O2, Česká pojišťovna, Adidas, Greenpeace, Oriflame, automobilky Audi a Volkswagen atd. Později se začal věnovat také webové grafice.