Na slavnostním losu UEFA Champions League v Monaku byla již tradičně vyhlášena nejlepší fotbalistka Evropy. Stala se jí útočnice Pernille Harderová, která nastupuje za Wolfsburg a Dánsko. Do Monaka nemohla přiletět, protože ji v ten den čekaly reprezentační povinnosti.
„Je to pro mne obrovská pocta, odmalička jsem chtěla hrát na té nejvyšší úrovni, chtěla bych poděkovat všem, kdo mi pomohli toho dosáhnout,“ uvedla vítězka.
Na druhém místě skončila Ada Hegerbergová, na třetím pak Amandine Henryová, které obě nastupují za vítěze ligy mistryň z Lyonu.
Nadine Kesslerová, která zvítězila v anketě před čtyřmi lety a nyní pracuje jako ambasadorka ženského fotbalu u UEFA o vítězce řekla: „Stojí za velkým návratem Wolfsburgu na nejvyšší úroveň, přišel po jejím příchodu. Je to úžasná fotbalistka s velkým přehledem, taktickou vyspělostí, skvělým zakončením. Ale podobně bych mohla pochválit i ostatní nominované hráčky. Je to skvělé, že je tato anketa součástí slavnostního večera. Sama vím, jak mi to v kariéře pomohlo,“ uvedla na setkání s hlasujícími novináři.
V anketě hlasují trenéři týmů, které postoupily do čtvrtfinále Ligy mistryň a dvacet novinářů ze skupiny ESM. Za Českou republiku hlasuje reportér serveru UEFA.com Ondřej Zlámal.
V anketě fotbalistů byl nejlepším hráčem vyhlášen Luka Modrič.
Vystudoval obor angličtina-čeština na FFUK. Po studiu pracoval jako učitel angličtiny, překladatel a sportovní reportér. V období 2003-2011 působil ve Slavii, v posledních čtyřech letech jako její mluvčí. V současnosti je fotbalovým reportérem a korespondentem pro zahraniční agenturu. Fotbal sleduje odmalička, jeho nejstarší vzpomínkou je zápas Slavia –LIAZ Jablonec, který skončil vítězstvím domácích 7:1.
Studoval pedagogickou fakultu na JU ČB, obor čeština-výtvarná výchova. V roce 2006 se začal věnovat grafickému designu, který ho vždy zajímal. Začínal v grafickém studiu tiskárny Protisk, od roku 2008 pak působí jako grafik na volné noze – především v Praze. Podílel se na zakázkách pro firmy jako Telefónica O2, Česká pojišťovna, Adidas, Greenpeace, Oriflame, automobilky Audi a Volkswagen atd. Později se začal věnovat také webové grafice.