Aktuality
| autor: Martin Boška

Futsal dostal novou vizuální tvář s výraznými barvami

_JTA8024.jpg foto: SFČR

Před novou sezonou představil Svaz futsalu ČR poprvé v historii vlastní identitu tohoto sportu. Jedná se o novou značku futsalu, kterou se nyní bude prezentovat. V nové sezoně jí využije nejen 1. Futsal liga, ale také reprezentace, která se po devíti letech představí na zářijovém Mistrovství světa.

Ve středu nové značky stojí logo ve tvaru písmene F společně s míčem letícím do rohu branky. Trajektorie rychle letícího balonu se do nové podoby českého futsalu rovněž odráží.

Halový sport bude nově spojen s výraznými barvami. Těmi byly zvoleny tyrkysově zelená společně s oranžovou, které doplňuje klasická černá a bílá. 

Identitu budou také používat všechny vysoké futsalové soutěže. Od té nejvyšší, přes pohára druhou ligu, až po mládežnické, ženské a univerzitní soutěže. 

Na představení značky se podíleli také přední čeští futsalisté. Tváří „nového produktu“ se stali reprezentační hráči Ondřej Vahala, Michal Seidler a Tomáš Koudelka.

„Všichni pevně věříme a přejeme si, aby český tým v Litvě uspěl. I proto jsme si nedělili značku, která je hravá, moderní a energická. Přesně taková, jaký je futsal,“ řekl k novému brandu PR manažeru Svazu futsalu Michal Pavlík.

„Přeji novému futsalovému branku, který je velmi specifický, a mně osobně se opravdu líbí, jen to nejlepší. Aby byl přijat futsalovou i širokou veřejností, aby pomohl futsalu při zviditelňování se jako svébytného a hrdého sportu. Aby se každý futsalista mohl se svým sportem doslova sžít a identifikovat. Futsalu a brandu zdar!“, sdělil předseda Svazu futsalu Otakar Mestek

Autorem je značky je ve spolupráci s marketingovou agenturou STES grafik Jan Moucha.„Futsal je velice energický sport, proto bylo mým cílem tuto energii přenést i do vizuální identity. Nejdominantnějším prvkem jsou diagonální trajektorie letu míče, které jsou použity jak v logu, kde tvoří střela do „vinglu“ branky stylizované písmeno F, tak v celém vizuálním systému. Střely se objevují buď jako grafické pozadí na různých materiálech nebo jako samostatný motiv. Dynamiku dále podporuje i použití kurzívního řezu písma Raptor od české písmolijny Superior Type. Pevně věřím, že bude nový vizuální styl dobře přijat, a že nový kabát pomůže odstartovat další úspěšnou etapu tohoto skvělého sportu,“ prozradil.

Blogy

Blog Ondřeje Zlámala

Hrdí lvi! Česká fotbalová reprezentace představila novou vizuální identitu

Hrdí lvi! Česká fotbalová reprezentace představila novou vizuální identitu Praha, 26. dubna 2022 – Česká fotbalová reprezentace představila kompletní novou vizuální identitu. Prezentovala... >>
Blog Martina Michalce

Na své fotbalové škole mluvil Petr Čech o posunu mladé generace i o své budoucnosti

Po dlouhých třech letech se Petr Čech dostal osobně na svoji fotbalovou školu. A dokonce poprvé v pozici někoho, kdo nemusí řešit neodkladné pracovní záležitosti spojené s novou sezonou. Na konci... >>
Blog Martina Bošky

Vzestup českého ženského fotbalu? Diametrální. Není se vůbec za co stydět, ba naopak

V souvislosti s ženským fotbalem si v posledních dnech vybavíme především obrovské zklamání, které přineslo penaltové vyřazení v baráži o postup na evropský šampionát. Fotbalistky měly postup... >>