František Dřížďal: Řval jsem, že se manželka divila
foto: Ondřej Zlámal
Se Slavií se probojoval do Ligy mistrů a získal dva mistrovské tituly. Svoji kariéru pak uzavřel tam, kde s fotbalem začínal – v Karlových Varech, kam přišel v roce 2016. Jako funkcionář má velkou zásluhu na tom, že se klub vrátil k historickému názvu Slavia. V MOL Cupu tak může nastat „slávistické derby.“
„Manželka se divila, proč tolik řvu,“ prozradil nám František Dřížďal po losu osmifinále MOL Cupu, který poslal Karlovy Vary na zápas s mistrovskou Slavií do Edenu. „Strašně se tam těším, bude to pro všechny kluky zážitek a odměna za to, jak se ve složitých podmínkách připravují,“ dodává.
Jeho tým získal výjimku ke společným tréninkům jenom na týden před pohárovým zápasem s Opavou, který Vary senzačně vyhráli 3:0. Hřiště před zápasem připravoval také bývalý hráč pražské Slavie, který s rolbou v pět hodin uklízel sníh.
A jestli ho neláká ještě obnovit kariéru a naskočit? „Registračku mám, ale už bych na to neměl. Možná na poslední minutu na penaltu,“ usmívá se.
„Bude to pro nás složité naskočit do takového zápasu bez zápasů, ale těšíme se na to, na Slavii se nehraje každý den. Já do Edenu pravidelně jezdil, dokud to šlo, teď budu proti Leicesteru držel palce u televize,“ dodává.
Slávistické pohárové derby by se mělo hrát na začátku března.
Vystudoval obor angličtina-čeština na FFUK. Po studiu pracoval jako učitel angličtiny, překladatel a sportovní reportér. V období 2003-2011 působil ve Slavii, v posledních čtyřech letech jako její mluvčí. V současnosti je fotbalovým reportérem a korespondentem pro zahraniční agenturu. Fotbal sleduje odmalička, jeho nejstarší vzpomínkou je zápas Slavia –LIAZ Jablonec, který skončil vítězstvím domácích 7:1.
Studoval pedagogickou fakultu na JU ČB, obor čeština-výtvarná výchova. V roce 2006 se začal věnovat grafickému designu, který ho vždy zajímal. Začínal v grafickém studiu tiskárny Protisk, od roku 2008 pak působí jako grafik na volné noze – především v Praze. Podílel se na zakázkách pro firmy jako Telefónica O2, Česká pojišťovna, Adidas, Greenpeace, Oriflame, automobilky Audi a Volkswagen atd. Později se začal věnovat také webové grafice.